W ministerium dziwnych snów

27 czerwca 2016, 17:32

12 drużyn, 60 uczestników, 15 organizatorów i jeden upalny, wypełniony wrażeniami dzień – tak w skrócie podsumować można trzecią już Grę Miejską „Ministerium Snów i Miraży”, organizowaną przez Stowarzyszenie Fantasmagoria 25 czerwca 2016 roku.

Tym razem śmiałkowie, którzy zadeklarowali chęć rozwiązania tajemnicy zbiorowego śnienia, musieli po otrzymaniu tajemniczego wezwania stawić się w budynku Gimnazjum nr 1, który na jeden dzień zmienił się w miejsce z pogranicza koszmaru i jawy. Aby rozwiązać zagadkę zniknięcia niesfornego kota, już na początku musieli zmierzyć się z Fazą Rem - recepcjonistką starej daty oraz pewną natrętną petentką. Następnie, tropem kolorowej włóczki udali się do „Wydziału ds. krótkich drzemek”, w celu odnalezienia dowodów na porwanie zaginionego zwierzaka. Potem, podążając szlakiem barwnych kulek odwiedzili „Biuro snów o spadaniu”, gdzie mieli za zadanie załagodzić kłótnię dwóch dyrektorów i pomóc im w naprawieniu niedziałającego termostatu. Kolejną lokacją była „Pracownia artystyczna koszmaru i mar nocnych”, w której pewien niezrealizowany reżyser oraz Maligna – gwiazda przedstawienia, poprosili o odtworzenie zniszczonego scenariusza teatralnego. Przedostatnim etapem wędrówki było „Laboratorium snów proroczych”, w którym magister i inżynier zagubili notatki pozwalające na uruchomienie ich najnowszego wynalazku – maszyny pozwalającej zsyłać wije na śniących. Dzięki jej naprawieniu, gracze mogli w końcu odnaleźć drogę do gabinetu Prezesa Morfeusza, w którym odnaleźli mieli zaginionego kota.

Podczas wędrówki uczestnicy przygody wykonać mogli także serię zadań pobocznych, zleconych przez Błazna Weneckiego, Paparazzi czy Ulotny Sen. Ich pomoc okazała się nieoceniona gdy przyszło do podsumowania punktacji. Zastany bowiem w finalnej lokacji kot, zmienił się nieoczekiwanie w samego Morfeusza, który wyjaśnił iż sprowadził graczy do swojego urzędu, by wyrwać swoich pracowników z rutyny codziennych czynności. Każdemu z nich wręczył w podziękowaniu piękną poduszkę z motywem sennym, a drużyna z najlepszym czasem osiągniętym podczas wykonywania zadań, wygrała także zestaw atrakcyjnych gier planszowych. Tym razem triumfatorem okazała się ekipa „Ekonomik Team” w składzie: Monika Rybak, Anna Pęczek, Łukasz Chudziński, Magda Michalak i Łukasz Gąsiorek.

Do uczestnictwa w grze zgłosiło się aż 100 osób, ale zgodnie z regulaminem możliwość startu otrzymało pierwszych 60, zrzeszonych w pięcioosobowych drużynach. Organizatorami wydarzenia byli członkowie Stowarzyszenia Fantasmagoria i przyjaciele, czyli: Bartek Gruszczyński, Krzysztof Celka, Daria Kamińska, Iza Budzyńska, Justyna Czechowska, Magda Gronek, Piotr Dudek, Łukasz Kaczmarek, Arek Kukawa, Błażej Adamski, Mateusz Sójka, Anna Tubacka, Adam Komosa, Wiktor Koliński oraz gościnnie Anna Dąbkowska. Gra Miejska została dofinansowana przez Miasto Gniezno w ramach Królewskiego Festiwalu Artystycznego. Organizatorzy dziękują dyrekcji i pracownikom Gimnazjum nr 1 w Gnieźnie za gościnę i umożliwienia przygotowania wydarzenia.

Oto końcowa klasyfikacja drużyn:
1. Ekonomik Team
2. XXX
3. Armia Bekonu
4. Duże Frytki
5. Kutafuta Pangpangita
6. Magic Dreamers
7. Niebiescy
8. Domino
9. Tajna Drużyna Końca Świata
10. Fratrum Minorum
11. JóBoCiCz
12. Kurczaki z piekarnika




Więcej zdjęć z wydarzenia na naszym profilu na FB!